Den ældste handskemager i verden, Rhanders, donerer til dette års Danmarks Indsamling et sæt handsker i vildsvineskind med GPS-tracker, som normalt kun produceres til Kongehuset. Alle kan byde på Lauritz.com.
København den 17. januar – Rhanders, der både er hofleverandør og den ældste handskemager i verden, donerer til dette års Danmarks Indsamling et sæt helt unikke, speciallavede handsker i vildsvineskind samt et sæt ikoniske kørehandsker.
‘Royale handsker på auktion’
For den heldige vinder af auktionen på vildsvinehandskerne følger der en VIP-rundvisning med på handskefabrikken i Randers samt mulighed for selv at vælge vildsvineskind og farve til handskerne. På grund af handskernes høje værdi (20.000 kr.) har handskerne indsyet en GPS-tracker, så man altid kan finde dem igen.
Skræddersyet til vinderen
Handskerne vil blive håndlavet af det fineste peccaryskind (vildsvineskind), som er samlet og opbevaret i arkiverne igennem 50 år. Det dyrebare skind er normalt reserveret til brug for Kongehuset, men i anledning af Danmarks Indsamling åbner Rhanders op for skattekisten.
Handskerne kan findes på Lauritz.com fra den 20. januar.
Vind en kørehandske
Sideløbende med hofhandskerne kan man også vinde et sæt særlige kørehandsker, der har værdi af 1000 kr.
Kørehandskerne er designet i 1957 på Randers Handskefabrik og har været en stilsikker klassiker lige siden. Den særlige version af den originale kørehandske er lavet i samarbejde med Rolls-Royce enthusiast club for at fejre det 110. jubilæum af ‘the Flying Lady’, som er den ikoniske kølerfigur på Rolls-Royce bilen. Handsken har touch teknologi til smartphone og skærmbrug, er vandafvisende og er håndlavet i det blødeste lammeskind.
Følg med på Danmarks Indsamlings Facebook og Instagram
Rhanders Handsker
Rhanders Handsker er den ældste handskemager i verden. Med rødder der går tilbage til 1250’erne, og officielt virksomheden grundlagt i 1811. Virksomheden har været i hænderne på blot fire familier siden 1811. Den seneste familie har drevet virksomheden i tre generationer, og er stadig aktive i at bringe deres verdensberømte ekspertise til hvert enkelt produkt.
Rina Hansen i spidsen
I 2019 overtog Rina Hansen virksomheden. Rina har gennem de sidste 20 år arbejdet internationalt i roller som marketing, digital strategi og omnichannel direktør for fashion brands som Burberry, Anne Klein, Hummel og By Malene Birger.
Rina har en Ph.D. i omnichannel transformation fra CBS og har udgivet flere forskningsartikler og bøger indenfor området. Hun er mor til tvillingepiger og bor med familien i Randers, hvor de også driver en skov, samt støtter socialt udsatte kvinder og børn gennem deres virksomheder.