Sådan bliver virksomheden erhvervspartner
Tilmeld virksomheden via formularen eller kontakt partnerskabschef Rolf Bangsgaard på business@danmarksindsamling.dk. Det bringer jer ind i vores kommunikationspakker til virksomheder.
Erhvervsfolk opfordrer til at støtte
Rigtig mange virksomheder valgte at støtte i 2023.
100.009.254 kr blev samlet ind i Danmarks Indsamling 2023 og danske virksomheder bidrog med 42.5000.000 kr.
Sidste år gav erhvervsfolk denne opfordring til at støtte. Verden brænder stadig og der er stadig massivt behov for støtten.

Opfyld CSR mål
Fundraising som CSR-indsats skaber værdi, fordi virksomheder lever op til de skærpede forventninger om samfundsansvar fra omverdenen, og derved opnår større goodwill blandt kunder og interessenter.
Eksempler på partnerskaber

Donation gør medarbejdere stolte
Mikkel Egelund Jensen, CEO DermaPharm, håber at medarbejderne bliver stolte af at virksomheden bidrager og at de oplever, det flugter godt med de værdier, virksomheden bygger på.
Kommunikationspakke: DermaPharm støttede med 20.000 kr og fik dermed Danmarks Indsamlings Kommunikationspakke.
EY sponsorere cykelløb
EY har valgt at sponsorere en helt unik cykeloplevelse op til showet: EY Danmarks Stafetten. Kristian N. Stidsen, Partner EY fortæller “De 5 etaper vil starte fra vores kontorer i de største byer i Danmark, og EYs kunder og medarbejdere vil få mulighed for, at cykle med i den gode sags tjeneste, ” og fortsætter:
“For EY var det et let valg, der ligger i naturlig forlængelse af, at EY har mange cykelaktive kunder og medarbejdere og har støttet Danmarks Indsamling i flere år.”
Strategipakke: EY bidrog med 250.000 kr er dermed med i strategipakken fra Danmarks Indsamling.


Partnerskab over flere år
Hver gang et barn har gået en kilometer, donerer Novo Nordisk Fonden 20 kroner til Danmarks Indsamling indtil, der er gået 500.000 km. Lørdag d. 3. februar afsløres det i Danmarks Indsamling på DR1, hvor mange kilometer børnene samlet har gået for Uganda.
Læs Novo Nordisk Fondens pressemeddelelse fra 2023
Partnerskabspakke: Novo Nordisk Fonden gave 1 mio i 2023 støtter Børnenes indsamling over flere år og har der egen løsning for markering af virksomheden.
Bidrager fordi andre har større behov
”Vi har doneret til Danmark Indsamling før og gør det igen selvom økonomien i vores del af verden er presset. Der er folk i andre lande, som har meget større udfordringer end vi har, ” siger adm. direktør i Nørrebros Bryghus Martin Thomsen. Se LinkedIn opslag.
Kommunikationspakke: Nørrebros Bryghus donerede 10.000 kr og fik dermed kommunikationspakken.

Virksomhedsrejse til et af udviklingsprojekterne
I partnerskabspakken, med bidrag over 500.000 kr, får virksomheden mulighed for at besøge et af Danmarks Indsamlings projekter.
Repræsentanter for fire virksomheder har set, hvordan deres donationer gør en forskel. Bygma Gruppen A/S, VIKING Life-Saving Equipment A/S, North Media A/S og Novo Nordisk var med på en projektrejse til Colombia i 2022. Donationer er bl.a. gået til byggeri af skoler, sikre adgang til rent vand og udvikle undervisningsmateriale.
Maersk scorer verdensmål
Hvert mål, der scores i alle håndboldkampe i Danmark weekenden før showet, udløser en donation på 50 kroner. “A.P. Møller Fonden og A.P. Møller – Mærsk bidrager hver dag med løsninger og indsatser, der støtter op omkring vores kunder, medarbejdere og de samfund, vi er en del af. Vi er glade for, at vi kan give et yderligere bidrag, der kommer især de fattigste børn i verden til gode”, siger Lene Bjørn Serpa, bæredygtighedschef i A.P. Møller – Mærsk A/S.
Maersk bidrager med et større beløb over flere år og har derfor et særligt samarbejde med Danmarks Indsamling.


Kontakt
Ønsker I mere information om, hvordan fundraising som CSR-strategi kan gå hånd i hånd med netop jeres virksomhedsprofil. Eller har I andre spørgsmål til erhvervssamarbejder?
Kontakt Partnerskabschef Rolf Bangsgaard på
business@danmarksindsamling.dk.
